Przed podróżą

Przed zakupem wycieczki:


Każdy z Państwa wybierając się na wycieczkę, powinien przede wszystkim przygotować się do podróży. 

Jeszcze przed wykupieniem wycieczki, prosimy o sprawdzenie daty ważności paszportu. Standardowo powinien on być ważny jeszcze przez 6 miesięcy od daty powrotu do Polski, jednakże  każdy Klient ma obowiązek zapoznania się z aktualnymi przepisami paszportowymi i wizowymi obowiązującymi w kraju docelowym wycieczki. W razie potrzeby wszystkie te informacje zostaną udzielone klientowi w Biurze Podróży Rzemyk Travel.

 

Proszę zwrócić szczególna uwagę dotyczącą aktualnych obostrzeń dla osób zaszczepionych i nie zaszczepionych oraz dzieci obowiązujących w kraju docelowym oraz na powrocie do Polski.  W większości krajów wymagane są testy pcr lub antygenowe dla osób nie zaszczepionych ale niektóre kraje np .TUNEZJA  wymaga testów również dla zaszczepionych.

Takie informacje należy sprawdzić na stronie www.gov.pl .

Podczas podpisania umowy klient ma obowiązek poinformowania czy chciałby skorzystać z wykupienia dodatkowych usług takich jak dodatkowe ubezpieczenia ( od kosztów rezygnacji - szczególnie potrzebnego dla osób nie zaszczepionych  kiedy wyjdzie test pozytywny, chorób przewlekłych, poszerzenia pakietów o większe kwoty ubezpieczeniowe wraz z pakietem pandemii której obejmuje koszta w sytuacji kwarantanny za granicą oraz koszty leczenia Covid-19  w ramach opieki szpitalnej  i inne).

Prosimy również o zapoznanie się z charakterystyką i zwyczajami panującymi w kraju, do którego pragną Państwo się udać oraz z obowiązującymi szczepieniami, jeżeli takowe są wymagane.

 

 

Parking przy lotnisku

Biuro Podróży Rzemyk Travel oferuje usługę parking przy lotnisku gratis lub za dopłatą w zależności za jaką kwotę zostaną zakupione wczasy. Klient otrzymuje voucher, który jest środkiem płatniczym na parkingu .  Potwierdzenie rezerwacji drukowane jest  w Biurze Rzemyk Travel. Szczegóły  tj. mapy dojazdowe, kontakt, adres naszych parkingów można zleźć tutaj . Uwaga! bony uznawane są tylko na parkingach wskazanych przy zakupie przez specjalistów wakacyjnych.

Rozpoczęcie podróży:

Przed wylotem konieczne jest zapoznanie się z obostrzeniami związanymi z COVID -19 Państwa kraju docelowego, należy je sprawdzić bezpośrednio na stronie rządowej www.GOV.pl 

 

Do niektórych krajów wymagane jest wypełnienie QR code i PLF.  Tutaj możn zobaczyć listę krajów do których wymagane są formularze, jakie dokumenty są konieczne przed podróżą oraz instrukcje wypełnienia. 

Przykładowa instrukcja wypełnienia kodu -> PLF do Grecji <-

 

Lotnisko, przelot:

Na lotnisku Katowice- Pyrzowice pobierana jest opłata za wjazd na teren lotniska - 5 zł każdorazowo. W przypadku skorzystania z opcji parkingu przy lotnisku  klient nie ponosi żadnych dodatkowych opłat za wjazd na teren lotniska. 

Podróż rozpoczynamy przy  przy terminalu A. Prosimy o znalezienie stanowiska odprawy biletowo-bagażowej swojego kierunku wylotu .

Odprawa rozpoczyna się na 2 godz. przed planowaną godziną odlotu. Jeżeli pojawią się Państwo prędzej na lotnisku niż wymagane 2 h przed wylotem może nie być oznaczonego miejsca Państwa odprawy. 
Przy stoisku należy przedstawić paszport lub dowód (dot. strefy Schengen) oraz dokumenty otrzymane w Rzemyk Travel. Operatorzy tacy jak Exim Tours, Coral Travel, TOP Touristic, Sun& Fun, Rego-Bis, Nekera  wysyłają vouchery na hotel, transfer, bilety 1-2 dni przed wylotem. Występuje konieczność odebrania dokumentów w naszym biurze przed wylotem  lub można wydrukować we własnym zakresie- zostaną wysłane na maila. Pozostałe biura takiej jal Rainbow, Itaka czy Grecos - umowa zakupu to dokumenty podróży które należy ze sobą zabrać na lotniku . Na podstawie dokumentów podróży zostaną wydrukowane bilety lotnicze przy ststoisku odprawy bagażowo- paszportowej. Podczas odprawy otrzymają Państwo wymagane dokumenty takie jak DEKLARACJE SANITARNE,  które należy wypełnić i zabrać ze sobą na pokład samolotu. Następnie udadzą się Państwo do  odprawy paszportowej. W strefie wolnocłowej mogą Państwo zakupić towary w atrakcyjnych cenach a szczególnie wodę  którą można bez problemu wnieść na pokład samolotu.  

Ze względów bezpieczeństwa na wszystkich lotniskach prowadzone są wzmożone kontrole pasażerów, co wpływa na czas odprawy. Mając na uwadze powyższe, prosimy Państwa o stawienie się na zbiórkę punktualnie. Osoby, które nie stawiły się na zbiórkę - mogą stracić prawo do dalszych świadczeń. Prosimy również o zapakowanie ostrych narzędzi, takich jak nożyczki, pilniczki, żyletki, do bagażu rejestrowanego  a nie podręcznego. Dozwolone jest przewożenie w bagażu podręcznym jedzenia oraz płynów do 100ml zamkniętych w foliowych woreczkach szczelnie zamykanych.

 

Rodziny z dziećmi:

Rodziny podróżujące z małymi dziećmi mogą przewozić słoiczki-obiadki, jogurty, pampersy, chusteczki i inne produkty spożywcze oraz mleko dla dzieci w zamkniętych opakowaniach w bagażu podręcznym. 

Bagażem dziecka jest wózek składany w 1 lub 2 częściach. Podróżujący powinni zgłosić chęć zabrania wózka podczas odprawy bagażowo-paszportowej. Zostanie on oznaczony oraz pozostawiony do dalszego użytkowania na terminalu. Wózek należy oddać służbom przed wejściem do samolotu . Osoby niepełnosprawne oraz rodzice podróżujący wraz z dziećmi w wózku, proszeni są o podchodzenie do odprawy poza kolejnością.

Osoby pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, zachowujące się agresywnie, mogą nie być wpuszczone na pokład samolotu. W zależności od typu samolotu, dopuszczalna waga bagażu podstawowego na osobę wynosi 15 do 20 kg + 3-5 kg bagaż podręczny, w zależności od typu samolotu i przewoźnika.  W przypadku lotów rejsowych bagaże rejestrowane są dodatkowo płatne. Wymiary bagaży  są szczegółowo podane na rezerwacji . 

Wywóz alkoholi, papierosów i innych towarów do kraju docelowego regulują przepisy celne, z którymi każdy Klient powinien się zapoznać. Od momentu wejścia na pokład będą Państwo pod opieką przewoźnika. Odpowiedzialność za wszelkie opóźniania i niedogodności nimi spowodowane ponosi przewoźnik. Nie wszystkie linie lotnicze, podają na pokładzie samolotu posiłki i napoje. Po przylocie do kraju docelowego na lotnisku będzie czekał na Państwa przedstawiciel danego biura. Z lotniska do hotelu przedstawiciele zawiozą Państwa autokarami lub busami.

Bagaż niestandardowy :

Deski windsurfingowe, rowery i inny bagaż o nietypowych wymiarach są dodatkowo płatne. Chęć zabrania takiego bagażu należy zgłosić przed wyjazdem w Biurze Podróży Rzemyk Travel .Wózki dziecięce typu parasolka należy nadać na bagaż podręczny.


Zakwaterowanie, opieka rezydenta, wycieczki: 

Po przylocie należy znaleźć stoisko  lub przedstawiciela biura podróży z jakiego wykupiono wakacje  i "odhaczyć" się na liście obecności. Rezydent przekaże informacje o transferze do hotelu. Przy lotach rejsowych rezydent może być anglojęzyczny oraz dostępny  na telefon. Transfer do hotelu należy zamówić dzwoniąc na wskazany numer na dokumentach podróży i voucherach otrzymanych przed wyjazdem. 

Przy zakwaterowaniu w hotelu, nie zawsze obecny jest rezydent. Czasami zastępuje go przedstawiciel współpracującego kontrahenta lub zakwaterowanie jest we własnym zakresie.  Jeszcze tego samego dnia, lub następnego, jeżeli przylot miał miejsce w godzinach nocnych, odbędzie się spotkanie informacyjne z rezydentem w przypadku lotów czarterowych. Podczas spotkania uzyskacie Państwo informacje dotyczące ludności, zwyczajów panujących w danym kraju, a także praktyczne porady. Ponadto zostaną Państwu przedstawione propozycje wycieczek organizowanych przez biura współpracujące, odbywających się pod opieką polskiego pilota. W przypadku lotów rejsowych takie spotkanie się nie odbywa a rezydent(może być w j.angielskim)  udziela wszelkich informacji telefonicznie. 

Coraz częściej zdarza się, iż przygodne - lokalne biura podróży proponują Klientom wycieczki po zaskakująco niskich cenach. Pragniemy jednak zwrócić Państwa uwagę, iż niejednokrotnie Klienci zostali oszukani lub naciągnięci finansowo przez tego typu firmy. Wybierając nasze biura macie Państwo gwarancję, że wycieczka odbędzie się z polskojęzycznym pilotem, program zostanie zrealizowany oraz, co najważniejsze, jesteście Państwo ubezpieczeni.

Wybór należy do Państwa. Biuro Podróży Rzemyk Travel oraz biuro z którego wykupiliście Państwo wakacje nie ponosi odpowiedzialności za realizację wycieczek wykupionych przez Klientów na własna rękę. W nagłych przypadkach rezydent dostępny jest pod numerem telefonu komórkowego, który zostanie Państwu podany w dniu przyjazdy ,natomiast godziny dyżurów w poszczególnych hotelach będą wywieszone na tablicach informacyjnych( w większości hoteli taka tablica się znajduje w okolicach recepcji ). Znajdą tam Państwo również informacje o godzinach zbiórek i transferów na wycieczki fakultatywne oraz transferu powrotnego na lotnisko i ostateczną godzinę wylotu. Te informacje może również przekazać Państwu rezydent lub zostaną dostarczone do pokoju.


Hotele, pobyt, wyżywienie.

W naszej ofercie znajdują się hotele o bardzo zróżnicowanym standardzie. Od bardzo luksusowych obiektów znanych sieci hotelowych, do skromnych hoteli - klasy turystycznej, apartamentów czy nawet miasteczek kempingowych . Przy wyborze oferty prosimy o dokładne przeanalizowanie, jaki rodzaj zakwaterowania spełni i zaspokoi Państwa oczekiwania. Oferta droższa, to nie tylko pokój o wyższym standardzie, ale także wyższy poziom obsługi Klienta, często możliwość skorzystania z bogatej infrastruktury hotelowej, a także bardziej wykwintnego menu. Skromne hotele, których cena jest często bardzo niska, przeznaczone są dla tych z Państwa, którzy pragną dużo zwiedzać, a hotel potraktują jako bazę noclegowo-wypadową. Nie zawsze otoczenie hotelu będzie tak piękne, jak sam jego teren. Często w Egipcie czy w Tunezji, w bliskim sąsiedztwie hoteli, nawet tych o wysokim standardzie, prowadzone są prace budowlane, co nie stanowi zmiany warunków umowy, czy podstaw do reklamacji, jeżeli warunki w hotelu są zgodne z ofertą. Ewentualne reklamacje należy zgłaszać do przedstawicieli biur z którymi została zawarta umowa a nie do agencji Rzemyk Travel, w formie pisemnej, niezwłocznie w momencie zaistnienia usterki, pod rygorem ich odrzucenia. Organizator natomiast dołoży wszelkich starań, aby usunąć przyczynę reklamacji, jeszcze w czasie trwania imprezy. Prosimy ze względów bezpieczeństwa korzystać z sejfów hotelowych, nie pozostawiając cennych przedmiotów w pokojach. W razie kradzieży konieczne jest spisanie protokołu w obecności funkcjonariusza policji. Często pokoje jednoosobowe mogą być mniejsze niż standardowe. Pokój dwuosobowy z dostawką może być traktowany jako pokój trzyosobowy. Często, nawet w hotelach o wysokim standardzie, tzw. dostawka to zwykłe łóżko polowe.

Klimatyzacja w hotelach może działać okresowo lub może być sterowana przez hotel, co regulowane jest jego wewnętrznymi przepisami. W Tunezji klimatyzacja włączana jest na początku lipca i działa do końca sierpnia. W większości hoteli za widok na morze pobierana jest dodatkowa opłata przy rezerwacji. W przypadku prośby czy życzenia, co do widoku na morze, będą one realizowane według możliwości i dostępu miejsc, natomiast brak ich realizacji nie stanowi podstaw do reklamacji. W zależności od hotelu i kraju dopłaty do widoku na morze są płatne w Biurze Podróży Rzemyk Travel lub na miejscu w recepcji .

W krajach arabskich typu Turcja, Tunezja , Egipt proponujemy nie zapominać o bakszyszu płatnego u barmanów( 1$ lub 1 e), kadry sprzątającej( 1$ lub 1 e co drugi trzeci dzień ) , na recepcji(ok. 20 $), bagażowemu ( 1$ lub 1 e ) w celu otrzymania wyjątkowo miłej obsługi, ładnego i utrzymanego w czystości pokoju. Cena podana w nawiasie jest naszą propozycją . W przypadku zostawiania większych kwot np. na łóżku dla kadry sprzątającej może pozostać nienaruszona z obawy oskarżenia kradzież.

W niektórych hotelach np. w Grecji, Turcji, Tunezji za leżaki i materace pobierana jest dodatkowa opłata, zarówno na plaży jak i przy basenie. W hotelach gdzie leżaki są bezpłatne jest ich zazwyczaj mniej niż rzeczywista liczba gości hotelowych, proponujemy więc np. idąc na śniadanie zająć sobie leżaki np. kładąc na nie ręcznik. W sezonie zimowym woda w basenach krytych podgrzewana jest w sezonie zimowym (od początku listopada do końca marca) a baseny odkryte tylko niektóre lub 1 są ogrzewane(chyba że w ofercie hotel nie ma w ogóle podgrzewanej wody) .

Liczba posiłków określana jest przez skróty: BB - tylko śniadania, HB - 2 posiłki: śniadania i obiadokolacja, FB - 3 posiłki: śniadanie, obiad i kolacja, oraz ALL - formuła wszystko w cenie, na którą składają się najczęściej: 3 posiłki, przekąski, napoje (niealkoholowe i alkoholowe rodzimej produkcji), dostępne w barach i restauracjach na terenie hotelu. Formuła All inclusive - w zależności od hotelu - może również zawierać nieodpłatne korzystanie z różnego rodzaju sportów i rozrywek.

Prosimy pamiętać , że katalog czy broszury są załącznikami do umowy i każda różnica w ofercie hotelowej a oferty katalogowej są podstawą do reklamacji. Reklamację należy złożyć pisemnie u rezydenta , który chętnie pomoże Państwu naprawić usterkę. Jeżeli reklamacja jest poważna i niemożliwa do zmiany na miejscu , prosimy o zebranie dowodów, zdjęć, podpisów innych uczestników a po powrocie do kraju złożenie reklamacji u organizatora , czyli do Biura Podróży z którym zawarta została umowa.. Podstawą reklamacji jest potwierdzenie, które otrzymujecie Państwo po zakupie wczasów. Różnice cenowe tych samych wczasów wykupione w różnych terminach nie ulegają reklamacji czy zwrotu części kwoty .Zakupione w różnych terminach traktowane są jako różne oferty .

W przypadku ofert last minute może zaistnieć ryzyko zmiany hotelu lub rozdzielenia uczestników np. na 2 obiekty. Może temu zapobiec nie wyrażenie zgody na takie zmiany dopisane na umowie- zgłoszenie, nie jest to jednak gwarancją.

Wykwaterowanie, powrót do kraju:

Informację o godzinie zbiórki na transfer na lotnisko przekaże Państwu rezydent , będzie ona wywieszona na tablicy informacyjnej w hotelu lub zostanie przekazana bezpośrednio do pokoju .Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na fakt, że doba hotelowa w większości hoteli kończy się o godz. 10:00 i zaczyna o 15:00. Wcześniejszy przylot lub późny wylot nie upoważniają Państwa do dłuższego przebywania w pokoju, szczególnie w miesiącach wakacyjnych, kiedy obłożenie hotelu sięga 100%. Oczywiście możliwe jest przedłużenie doby hotelowej, w ramach dostępności miejsc, ale koszty z tym związane pokrywacie Państwo we własnym zakresie.

Często zdarza się, że ulega zmianie godzina przelotu czarterowego, co nie jest zmianą warunków umowy, podobnie jak nie planowane wcześniej międzylądowanie. Mając na uwadze powyższe, prosimy o nie planowanie spotkań, połączeń, powrotu do pracy, czy też rozmów handlowych w dniach przelotów samolotów. Żadne biuro nie odpowiada za szkody i zniszczenia spowodowane przez Klientów na terenie hotelu , prosimy o kontakt z przedstawicielami hotelu w celu reklamacji. Jeżeli podczas trwania podróży Państwa bagaż zaginie lub ulegnie zniszczeniu, niezwłocznie po zaistnieniu problemu należy zgłosić pisemne oświadczenie do przewoźnika (np. spisać protokół zaginięcia lub uszkodzenia bagażu na lotnisku), pod rygorem nie rozpatrywania reklamacji i utraty świadczeń odszkodowawczych. 


Ubezpieczenie:

Większość biur ubezpiecza Klientów w Towarzystwie Ubezpieczeń SIGNAL IDUNA, Europejskim lub Tu Europa. Prosimy pamiętać, iż wg warunków ubezpieczenia niskie kwoty (najczęściej do 50 Euro – w zależności od Firmy Ubezpieczeniowej) za KL ,NNW klient płaci osobiście z własnego budżetu.  Następnie na podstawie zachowanego rachunku(kupna lekarstw/pomocy lekarskiej itd.) powinien wypełnić formularz ubezpieczyciela (można go pobrać ze strony www ubezpieczyciela bądź odebrać w Biurze Podróży Rzemyk Travel), wysłać do ubezpieczyciela wraz z rachunkiem/paragonem. Pieniądze zostaną niezwłocznie oddane przez ubezpieczyciela. Jeżeli pokrycie kosztów KL ,NNW są wyższe niż 100 – 50 Euro ubezpieczyciel pokrywa koszty leczenia bezpośrednio. W przypadku jakichkolwiek pytań dot. Ubezpieczenia w biurze Rzemyk Travel możecie Państwo otrzymać szczegółowe warunki ubezpieczenia oraz instrukcję postępowania w razie zaistnienia szkody. Podstawowy pakiet ubezpieczeniowy zawiera:- KL - koszty leczenia , - NNW - następstwa nieszczęśliwych wypadków, - BP - bagaż podróżny. Podstawowe ubezpieczenie nie obejmuje opieki medycznej w ramach covid ani opłacenia pobytu w ramach konieczności pozostania  na kwarantannie. 


Opcjonalnie można wykupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, sportów ekstremalnych , chorób przewlekłych a także podwoić kwoty ubezpieczenia KL, NNW i BP wykupując pakiet poszerzony, do czego zachęcamy. Należy to jednak zrobić w momencie zakupu wczasów. Informacje na temat opłat za przewóz sprzętu sportowego dostępna w Biurze Podróży Rzemyk Travel.

Formularz kontaktowy

Pozostało znaków:  1500